DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Hizmet Pazarlaması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MPAZ 203
Güz
1
2
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere, hizmet ürünlerinin tasarımı ve pazarlanması, hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmet kalitesi, hizmetlerde kapasite ve süreç yönetimi konularının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hizmet sektörünün gelişimine etki eden faktörleri açıklayabilecek,
  • Hizmet pazarlaması bileşenlerini yorumlayabilecek,
  • Hizmetlerin fiyatlandırılmasına etki eden faktörleri ifade edebilecek,
  • Hizmetlerin kalitesini değerlendirebilecek,
  • Hizmet süreçlerini analiz edebilecektir.
Ders Tanımı
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Hizmet pazarlamasına giriş Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 21-23. ISBN: 9789750251450.
3 Toplumun McDonaldlaştırılması Ritzer, G. (2011). Toplumun McDonaldlaştırılması. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, sf. 54-67. ISBN: 9789755395777.
4 Hizmet pazarlamasına temelleri Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 31-37. ISBN: 9789750251450.
5 Müşteri deneyimi (CX) Varnalı, K. (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat, sf. 5-13. ISBN: 6052314012.
6 Hizmet pazarlamasında ürün Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 41-45. ISBN: 9789750251450.
7 Hizmet pazarlamasında fiyat Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 46-50. ISBN: 9789750251450.
8 Ara sınav
9 Hizmet pazarlamasında dağıtım Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 53-59. ISBN: 9789750251450.
10 Hizmet pazarlamasında tutundurma Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 61-63. ISBN: 9789750251450.
11 Hizmet kalitesi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 69-70. ISBN: 9789750251450.
12 Hizmet hatası ve telafisi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 75-81. ISBN: 9789750251450.
13 Hizmetlerde kapasite ve süreç yönetimi Koç, E. (2017). Hizmet Pazarlamasına Giriş. Ankara: Seçkin, sf. 91-94. ISBN: 9789750251450.
14 Öğrenci sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı
  • Erdoğan Koç (2017), "Hizmet Pazarlamasına Giriş". Ankara: Seçkin. ISBN: 9789750251450.
Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Kaan Varnalı (2017). Müşteri Deneyimi. İstanbul: MediaCat. ISBN: 6052314012.
  • George Ritzer (2011). "Toplumun McDonaldlaştırılması". İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ISBN: 9789755395777.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
1
30
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama ile ilgili temel konularda teorik bilgiye sahip olarak, pazarlama sürecini ve çevresini tanır.

X
2

Pazarlama ile ilgili belgeleri tanıyarak, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirir.

X
3

Pazarlama ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanır.

X
4

Satış organizasyonu, satış yönetimi ve satış teknikleri konularında bilgi sahibi olarak satış sürecini yönetir, ortaya çıkabilecek problemleri çözer.

X
5

Tüketici davranışlarını analiz ederek bu bilgiyi yerel ve küresel boyutta kullanır.

X
6

İşletmecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili kavram ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olarak bu bilgileri pazarlama alanında kullanır.

7

Sözlü ve yazılı şekilde etkin iletişim kurar.

8

Disiplinler arası alanlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir.

9

Mesleki alanın gerektirdiği matematik becerisine ve istatistik bilgisine sahiptir.

X
10

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar.

11

Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranarak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.

X
12

Mesleki bilgileri sentezleme, analiz etme, yorumlama, sorgulama, eleştirme ve mesleki yasal mevzuatı anlayabilme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.

13

Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest